-9%

Specialized – Turbo Levo (2023)

De gloednieuwe Levo levert het ongelooflijke vermogen om meer trails te rijden door een ongeëvenaarde combinatie van rijkwaliteit, bruikbaar vermogen en een enorm bereik. Het is de distillatie, toepassing en versterking van een 40-jarige obsessie met het creëren van ‘s werelds best rijdende mountainbikes. Sinds zijn introductie heeft de Levo de lat hoog gelegd voor elke andere e-MTB, en de nieuwe Levo legt die lat hoger dan ooit te voren.

Oorspronkelijke prijs was: € 6.500,00.Huidige prijs is: € 5.900,00.

Het begint met onze Turbo Full Power 2.2 motor en Turbo Connect Unit (TCU), die de Levo voorziet van een soepele en naadloze versterking van je inspanningen-4x je vermogen waarmee je kunt kiezen waar en wanneer je wilt rijden. Levo doorbreekt ook de beperkingen als het gaat om actieradius, door je inspanningen te versterken voor maximaal vijf uur trailtijd. Nu kun je verder rijden en meer ontdekken dan ooit tevoren. En het geoptimaliseerde chassis heeft 150 mm op maat gemaakte achtervering en een verstelbare geometrie die zorgt voor een stabiele en natuurlijke rit als geen ander. Want uiteindelijk is het de rit die telt. Geloof het maar.

Meer klimmen, meer dalen, meer kilometers, meer plezier. Met een SRAM SX/NX-aandrijving zonder poespas, trail-tamming RockShox-vering en een lichtgewicht, duurzame lichtmetalen wielset, levert de gloednieuwe Turbo Levo meer van alles wat je leuk vindt aan trail rijden.

  • De volledig geïntegreerde Turbo Full Power 2.2 motor, 500Wh accu en Turbo Connect Unit leveren een toonaangevend koppel van 90 Nm en een vermogen van 565 watt voor vijf uur rijtijd, zodat je verder en sneller kunt rijden dan ooit tevoren.
  • De Turbo Connect Unit (of “TCU”) van de Levo is meer dan een aan/uit-knop: het is het brein van de fiets. De TCU toont je batterijniveau en ondersteuningsmodus. Hij communiceert ook, via ANT+/Bluetooth®, met ons optionele stuurscherm om nog meer informatie over je dagrit weer te geven.
  • Een speciaal ontwerp met verschillende wielmaten, met een 27,5″ wiel achter en 29″ voor, zorgt voor een wendbaar rijgedrag waarmee je rondjes rijdt om andere e-MTB’s met volledig vermogen. Een ruime cockpit centreert je op de fiets, waardoor tractie en controle over de bochten optimaal zijn. De lage trapas, slappe balhoofdbuishoek en verminderde vorkoffset houden de boel stabiel in het terrein.
  • De Levo heeft twee verschillende geometrie-instellingen, zodat je de prestaties gemakkelijk kunt afstemmen op elke rijstijl en elk terrein. De trapashoogte kan met 7 mm worden verhoogd of verlaagd.
  • De 150mm veerweg van de Levo is soepel op kleine hobbels, verslindt klappen met vierkante randen zonder een krimp, eet enorme G-outs als ontbijt, maar biedt nog steeds een verbazingwekkende pedaalrespons en levert je kracht op de grond met totale efficiëntie.
  • De S-maat van de Levo is gebaseerd op wat belangrijk is – rijdersmaat en stijl, niet de binnenbeenlengte. Zes maten, allemaal met dezelfde balhoofdbuislengte en standover, zodat je de maat kunt kiezen die het beste bij jouw individuele stijl past. Kleinere S-maten zullen wendbaarder en meer wendbaar zijn, terwijl grotere S-maten zorgen voor meer stabiliteit en een ruimere rit.

 

Specificaties:

Frameset

Seat Binder

Alloy, 38.6mm

Frame

FACT 11m full carbon, 29″ front wheel, 27.5″ rear wheel, full internal cable routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 150mm of travel, geo adjust head tube, geo adjust horst pivot

 

Suspension

Rear Shock

RockShox Deluxe Select R, rebound adjust, S1: 52.5x210mm, S2-S6: 55x210mm

Fork

Rockshox 35 Silver, Turnkey damper, 29″, 44mm offset, S1: 150mm travel, S2-S2: 160mm travel

 

Cockpit

Stem

Alloy Trail Stem, 35mm bar bore

Saddle

Body Geometry Bridge Saddle, steel rails

Tape

Specialized Trail Grips

Handlebars

Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width

SeatPost

TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6- 200mm

 

Brakes

Rear Brake

SRAM Guide RE, 200mm

Front Brake

SRAM Guide RE, S1-S3: 200mm, S4-S6: 220mm

 

Drivetrain

Crankset

Praxis forged M30, custom offset, 160mm

Chain

SRAM NX Eagle, 12-speed

Cassette

SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t

Shift Levers

SRAM SL SX Eagle, 12-speed

Rear Derailleur

SRAM SX Eagle, 12-speed

Chainrings

SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 32T, steel

 

Wheels

Rear Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h

Front Hub

Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h

Front Tire

Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.6″

Spokes

DT Swiss Industry

Rear Tire

Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 27.5×2.6″

Rims

Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready

Inner Tubes

Standard, Presta Valve

 

E-bike

Wiring Harness

Custom Specialized wiring harness

Charger

Custom charger, 42V4A w/ Rosenberger plug, 100-240V

Motor

Specialized 2.1 Custom Rx Trail Tuned Motor

Battery

Specialized M3-500, Integrated battery, 500Wh

UI/Remote

Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth®, w/Handlebar remote

 

Merk

Kleur

Maat

, , , , ,