Pinarello – GREVIL F Shimano GRX (FIETS)

De veelzijdige GREVIL F is overal klaar voor. Hij is geschikt voor elke wiel- of bandencombinatie, past zich aan elke behoefte aan en geeft je de vrijheid om je grenzen te verleggen en de strijd met jezelf aan te gaan.

Zelfs in gravel speelt aerodynamica een grote rol. Elke bespaarde watt brengt je dichter bij de overwinning, dus het ontwerp van de GREVIL F legt een grote nadruk op aerodynamica en stijfheid. Als je op elk terrein wilt zegevieren, is dit de gravelfiets voor jou. Dit is de off-road DOGMA.

 5.890,00

FULL GAS EVERYWHERE

Vier jaar na de lancering van de originele Pinarello Grevil en Grevil+ introduceert Pinarello zijn opvolger, de Pinarello Grevil F. Met de originele Grevil heeft Pinarello de wereld laten zien dat een gravelbike meer kan zijn dan een bikepacking fiets. Door een fiets te ontwerpen verzadigd met het DNA van Pinarello ontstond een fiets die aantoonde dat men off-road niet langzamer hoeft te rijden dan op de weg. De nieuwe Grevil F laat nogmaals zien waarom Pinarello heer en meester is in het ontwerpen van fietsen, door een snellere, lichtere en stijvere fiets te produceren die tevens veelzijdiger is dan zijn voorganger.

Bij Pinarello geloven ze dat de beste fietsen voorkomen uit de perfecte balans van aerodynamica, gewicht, geometrie, buisdikte en de keuze van carbon. Pinarello is meester in zijn vak en heeft in de loop der jaren de kunstvorm van frame ontwerpen geperfectioneerd, dit is tevens waarom Pinarello binnen hun repertoire geen onderscheid maakt tussen Aero- en lichtgewichtfietsen. Voor het ontwerp van de Grevil F wordt dezelfde aanpak aangehouden. De nieuwe Grevil F is voor de volle honderd procent ontworpen met competitie in gedachten, welk terrein er ook gereden wordt en hoeveel kilometers er worden afgelegd.

 

De nieuwe Grevil F maakt gebruik van het Total Internal Cable Routing (TICR) systeem waardoor kabels volledige geïntegreerd zijn wat de aerodynamica van de fiets bevorderd. Daarnaast maakt de Grevil F gebruik van Pinarello haar kenmerkende Flat Back Profile waardoor uw bidon verscholen is achter de onderbuis en is de vork uitgerust met de een Fork Flap wat helpt met het stabiliseren van de lucht stroom rond de remklauw. Dit alles zorgt voor een aerodynamische verbetering van 4% en levert een aanzienlijke besparing van 5 watt op. Met races in het gravelsegment zoals Belgian Waffle Ride en Unbound die meer dan 200km bedragen, met snelheden tot 70 km/u en gemiddelden van meer dan 30 km/u brengt elke bespaarde Watt je immers een stukje dichter bij de overwinning.

Om rijders van alle lengte te voorzien van een vergelijkbare rijervaring maakt Pinarello gebruik van maatspecifieke geometrie. Reach is vergeleken met een traditionele racefiets korter en stack is aanzienlijk hoger om een langgerekte positie voor de rijder te creëren, die meer comfort en een betere besturing biedt. De Grevil F is uitgerust met een grotere zithoekbuis wat zorgt voor meer vrije ruimte voor de wielen, in combinatie met de achterdriehoek van 422-425mm maakt dit het mogelijk om 700c- (tot 50mm) en 650b-wielen (tot 2,1 inch) in de fiets te plaatsen.

Naast de maatspecifieke geometrie en innovatieve technologieën verwerkt in de Grevil F om aerodynamische prestaties te verbeteren is ook het gebruikte carbon noemenswaardig. Niet alle carbon is gelijk en het materiaal dat gebruikt wordt heeft een grote invloed op de prestaties van uw fiets. Voor de Grevil F is gekozen voor T700 Carbon van Toray, de beste koolstofvezelproducent van ter wereld. Toray’s T700 Carbon beschikt over de perfecte combinatie tussen hoge modulus- en hoge treksterkte vezels voor de ultieme balans tussen trillingsdemping en stijfheid te bereiken. Daarnaast maakt het gebruikte carbon het mogelijk om een grensverleggend frame te produceren van slechts 1090 gram (maat 53, zonder verf) met een voorvork die slechts 500 gram weegt.

 

Wagenberg 2-Wielers beschikt over een Bike Fitting Systeem waarmee we uw nieuwe Pinarello perfect op uw maten kunnen afstellen.

 

Geometrie:

CE: SEAT TUBE CENTER – END, CC: SEAT TUBE CENTER – CENTER, L: TOP TUBE CENTER – CENTER, A[°]: SEAT TUBE ANGLE, B[°]: HEADTUBE ANGLE, P: CHAINSTAY, T: HEADTUBE, D: BB DROP, R: FORK RAKE , G: FORK HEIGHT, REACH, STACK

 

 

Specificaties:

FRAME SET

FRAME

TorayCa T700 UD, TiCR™ cable routing, Italian BB

FORK

grevil onda fork with forkflap™, tapered head tube

 

DRIVETRAIN

CRANKSET AND CHAINRINGS

Shimano GRX RX810 (FC-RX810-1)

REAR DERAILLEUR

Shimano GRX RX810 (RD-RX812)

CASSETTE

Shimano Deore XT (CS-M8000)

CHAIN

Shimano Deore XT (CN-HG701-11)

BOTTOM BRACKET

Shimano Ultegra R8000 BB (Italian)

 

BRAKES

FRONT BRAKE DISC

Shimano GRX810 2 piston, 160mm rotor (BR-RX810)

REAR BRAKE DISC

Shimano GRX810 2 piston, 160mm rotor (BR-RX810)

 

COCKPIT

HANDLEBAR

Jaguar GR Di2

STEM

Tiger Aero Alu TiCR

BAR TAPE

MOST Ultragrip Evo 3mm – Black

SADDLE

Most Lynx Aircross FEC Alloy Large 145mm

SEATPOST

Pinarello Aero Seatpost

 

WHEELS AND TIRES

WHEELSET DISC

Fulcrum Rapid Red 500

AXLES DISC

MOST Ultralight Custom Axle 12×100 & 12×142, Tool-free removal