Diverge Sport Carbon (2024)

Of je nu wilt ontsnappen op gravelwegen, ver weg van auto’s en mensenmassa’s, of vooraan wilt starten tijdens je favoriete gravelrace, geen enkele fiets doet het beter dan de nieuwe Diverge. Het is simpelweg de snelste, meest capabele – en misschien wel de leukste – motorfiets die we ooit hebben gemaakt. Hij rijdt snel en levendig op vermogen, maar stabiel en vertrouwenwekkend als het terrein ruig wordt. Van de Future Shock 1.5 en de volledig nieuwe geometrie voor gravel tot de beste bandenspeling in deze categorie, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, gravel en onverhard. De Diverge schrijft een compleet nieuw hoofdstuk in de gravel bike categorie, zodat je compleet nieuwe ritten kunt bedenken. Het is het ultieme uitje.

 3.500,00

Artikelnummer: N/B Categorieën: , ,

Gravel riding mag dan een “nieuwe” sport zijn, maar onze Diverge Sport Carbon is ontwikkeld dankzij meer dan vier decennia ervaring. Hij heeft onze Future Shock 1.5 en een FACT 8r carbon frame voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het vuil en over dik grind. Met de Unbound-winnende Pathfinder Pro 42mm banden, hetzelfde rubber dat we op de S-Works Diverge gebruiken, ben je klaar om zo snel en ver te rijden als je wilt.

  • Met een FACT 8r carbon frame is de Diverge Sport ongelooflijk capabel en racefiets licht. Zet hem in voor de KOM van je lokale onverharde klim, of voor het beklimmen van een gigantische bergtop in het achterland, de lichte en levendige Diverge brengt je er sneller.
    Snelheid, controle en vertrouwen – Future Shock 1.5 is de ideale technologie voor de gravel rijder. Met 20 mm axiale flexibiliteit is de Future Shock 1.5 progressief specifiek afgestemd op gravelrijden. Hierdoor blijf je zelfverzekerd en in controle, kun je het vermogen laag houden en blijf je van de remmen op ruige onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven.
  • We hebben de ‘status-quo’ op het gebied van grindgeometrie overboord gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest progressieve geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een fiets met valbeugel, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets hebben in het onverharde terrein, die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg.
  • We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis geïntroduceerd en een langere offset van de vork. Dit alles zorgt voor ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het onverharde terrein, terwijl kortere stuurpennen de totale lengte van de cockpit hetzelfde houden en het sturen levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden voor meer stabiliteit, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b wielen als dat je ding is.
  • Niets ontsluit de mogelijkheden van een fiets beter dan bandenspeling, dus hebben we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling gegeven met een 700c wiel en 2,1″ met een 650b wiel. Dankzij een achtervork aan de aandrijfkant die gebruik maakt van een massieve balk carbon achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel ontwerp met verlaagde achtervork of de lengte van de achtervork te vergroten.