Beginnend met een premium E5 lichtmetalen frame en een volledig carbon FACT vork, gaven we de Diverge Comp E5 onze Future Shock 1.5 voor een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, in het onverhard en over dik grind. SRAM’s volledig nieuwe 12-speed Apex groep schakelt soepel op elk terrein en Axis Elite lichtmetalen wielen met Pathfinder Pro 42mm banden voegen nog meer capaciteiten en veelzijdigheid toe.
- Ons hoogwaardige E5 aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. In combinatie met onze volledig carbon FACT vork wordt de Diverge E5 een lichte, levendige en veelzijdige fiets die klaar is om elke ondergrond aan te vallen.
- We hebben de status quo op het gebied van grindgeometrie overboord gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest progressieve geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een fiets met valbeugel, waardoor rijders een capabele en stabiele fiets hebben in het onverharde terrein die nog steeds responsief en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een slappere balhoofdbuis geïntroduceerd en een langere offset van de vork. Dit alles zorgt voor een ongelooflijk vertrouwen met een geplant gevoel in het terrein, terwijl de kortere stuurpennen de totale kuiplengte hetzelfde houden en het stuurgedrag levendig. We hebben de BB van de fiets laag gehouden voor meer stabiliteit, maar hoog genoeg om te gebruiken met 650b wielen als dat je ding is.
- We hebben de Diverge veel bagagedragerbevestigingen gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, zodat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan of hoe lang je van plan bent buiten te blijven.
- Niets ontsluit de mogelijkheden van een fiets beter dan bandenspeling, dus gaven we de nieuwe Diverge maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c wiel en 2,1″ met een 650b wiel. Dankzij een achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een machinaal bewerkte lichtmetalen balk achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder gebruik te maken van een fragiel, losgelaten achtervorkontwerp of de lengte van de achtervork te vergroten.