Productdetails
Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijcomfort die eerder onmogelijk werd geacht. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling is dit niet alleen de snelste Tarmac ooit – het is de snelste racefiets ter wereld. Zijn jouw benen er klaar voor?
Alleen aerodynamica of lichtgewicht wint geen wedstrijden – snelheid is wat telt. Die snelheid bereiken vereist een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en comfort. Door racesimulaties met echte data weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is op de routes die ertoe doen – 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan-San Remo, en 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet-klim.
AERO IN ALLES: We plaatsen aero waar het telt – aan de voorzijde – niet alleen waar het er goed uitziet. Daarbij hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gecreëerd. Ja, hij is aerodynamischer dan de Venge. Schone lucht wordt optimaal benut met de nieuwe neus van de Tarmac – de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen – de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt – kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper worden, wat een vorm met aanzienlijk minder luchtweerstand oplevert. Dankzij nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 de smalste en meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, waardoor turbulente lucht rond de benen schoner terug kan stromen. Ruikt de overwinning niet heerlijk?
MINIMAAL GEWICHT, MAXIMALE AERO: De Tarmac SL8 heeft lessen uit de Aethos meegenomen en kan eenvoudig gebouwd worden tot het UCI-minimum met een volledige aero-opstelling. Het team leverde een verbluffend lichte frameset van 685 gram – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles wat er verder op de World Tour* te vinden is. Door lichtgewicht als topprioriteit toe te passen in de onderbuis, zitbuis en achterzijde van de fiets, konden de lessen van de Aethos worden benut. De vorm van het frame draagt de belasting zo efficiënt dat extra lagen carbon voor stijfheid overbodig worden.
*Tenzij je natuurlijk meetelt dat Kasper Asgreen tijdens een Touretappe op ons 585 gram wegende Aethos-frame reed.
GAAT ALS DE BLIKSEM, RIJDT ALS EEN DROOM: Met enorme verbeteringen in de stijfheid-gewichtsverhouding – 33% beter dan de SL7 – tilt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en wereldkampioenschap-winnende geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, preciezer in de cockpit en combineert dit met een soepel rijcomfort in het zadel dat een nieuwe standaard zet voor racefietsen. Dankzij onze Rider-First Engineering ervaart elke rijder, ongeacht lichaamsgrootte, dezelfde ongeëvenaarde rijervaring en handling. In het zadel levert de Tarmac SL8 6% meer comfort, waardoor hij soepel over slecht wegdek zweeft – uniek in de gespannen wereld van racefietsen. De bewezen geometrie en 32 mm bandenspeling zijn identiek aan de SL7, wat zorgt voor eenvoudige gewenning en de veelzijdigheid om bredere banden te monteren wanneer nodig.
VOORBIJ GENDER: Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke wielrenners dan tussen een man en een vrouw. Alleen geslacht levert simpelweg niet genoeg data om op te specialiseren, en daarom is het creëren van specifieke heren- of damesfietsen willekeurig en achterhaald. Iedere rijder kan profiteren van het volgende niveau dat de Tarmac SL8 biedt. Het is tijd om voorbij gender te gaan.
De Tarmac SL8 Expert Di2 levert uitzonderlijke prestaties met een complete Ultegra Di2-groepset, C38 carbon tubeless ready wielset, en een SL7-stuurpen met Specialized Expert Shallow Drop aluminium stuur – een toegankelijke maar prestatiegerichte racefiets.