Tarmac SL7 COMP – Shimano 105 Di2 (2023)

De nieuwe Tarmac is ontworpen om snel te gaan, maar hij vertegenwoordigt zoveel meer dan alleen aerodynamische kracht. Met een lichtgewicht, Rider-First Engineered™ frame levert hij de best mogelijke rijeigenschappen, ongeacht de maat. Dus wat je ook van plan bent met je nieuwe Tarmac, hij staat klaar om je te helpen je doelen te bereiken – Persoonlijke Records, KOM’s of podiumplaatsen. Eén fiets voor alles.

Met de nieuwe Shimano 105 Di2 12-speed groep om elektronisch schakelen naar de massa te brengen, samen met een aantal snel rollende banden in de Turbo Pro 700x26mm banden, levert deze nieuwe Tarmac prestaties tegen een meer smakelijke prijs.

 4.800,00

Artikelnummer: Tarmac SL7 Comp -Shimano 105 Di2 Categorieën: , , Tags: , , , , , , ,

Hoewel aerodynamica van het grootste belang was bij de ontwikkeling van de Tarmac, en bij de ontwikkeling van al onze racefietsen, was gewicht de co-piloot op deze optimale racefietsreis. Voorheen leverden “aerofietsen” altijd gewicht in – hoe meer weerstand je verminderde, hoe meer gewicht je won. Bij de nieuwe Tarmac was onze ontwerpfilosofie om hem op of onder de UCI gewichtslimiet te houden, zonder in te boeten aan aerodynamica. En met de hulp van de FreeFoil Shape Library, tools zoals isotopische FEA-analyse en wat ingenieurswerk van de beste ingenieurs in de industrie, hebben we een frame afgeleverd dat slechts 920 gram weegt, zonder een gram voor aerodynamica, stijfheid of rijkwaliteit op te geven.

Onze zoektocht naar de perfecte racefiets voortzettend, hebben we onze Rider-First Engineered™ filosofie gebruikt om ervoor te zorgen dat de nieuwe Tarmac de meest gebalanceerde, best sturende Tarmac ooit is – ongeacht de maat. Met een leger van ‘s werelds beste testrijders van onze drie World Tour Teams – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step en Bora-hansgrohe – hebben we wijzigingen aangebracht aan de Tarmac op basis van hun duizenden kilometers op de weg. We hebben de rijkwaliteit tussen de voor- en achterkant in balans gebracht, zodat zelfs de langste dagen in het zadel comfortabel blijven – en dat alles zonder iets in te leveren op de legendarische handling en racewinnaarschap van de Tarmac.

Voortbouwend op de lessen van de Venge, maakt de nieuwe Tarmac gebruik van eenvoudige integratie om een schone, snelle cockpit te creëren waar gemakkelijk mee te leven valt. We hebben de routing verbeterd voor elke configuratie – mechanisch schakelen, traditionele stuurpennen, ronde sturen, enz. Diezelfde eigenschappen maken de nieuwe Tarmac ook gemakkelijk om mee te werken en te reizen. Het is een win-win.

 

Specificaties:

FRAMESET

Frame
Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

SUSPENSION

Fork
FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

FORK

Fork
FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

COCKPIT

SeatPost
2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Handlebars
Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Seat Binder
Tarmac integrated wedge

BRAKES

Rear Brake
Shimano 105 R7170, hydraulic disc
Front Brake
Shimano 105 R7170, hydraulic disc

DRIVETRAIN

Chainrings
50/34T
Shift Levers
Shimano 105 R7170, 12-speed
Crankset
Shimano 105, 12-speed
Rear Derailleur
Shimano 105 R7170, 12-speed
Front Derailleur
Shimano 105 R7170, braze-on
Cassette
Shimano 105, 12-speed, 11-34t
Chain
Shimano SLX M7100, 12-speed w/ quick link
Bottom Bracket
Shimano Threaded BSA BB

WHEELS & TIRES

Rear Wheel
DT R470 Disc
Front Wheel
DT R470 Disc
Inner Tubes
PV STANDARD BULK ROAD 700×20-28, 48mm
Front Tire
Turbo Pro, 700×26
Rear Tire
Turbo Pro, 700×26