Productdetails
Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijcomfort die voorheen onmogelijk werd geacht. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling is dit meer dan de snelste Tarmac ooit. Het is de snelste racefiets ter wereld – nog sneller gemaakt door de aero-prestaties van de geheel nieuwe Roval Rapide CLX III-wielen die een nieuw paradigma zetten.
Aerodynamica of lichtgewicht alleen winnen geen races – snelheid is wat telt. Die snelheid bereiken vereist een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en comfort. Dankzij racesimulaties met real-world data weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is, op de routes die ertoe doen – 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan-San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet-klim.
Nu wordt de snelste racefiets ter wereld gecombineerd met de SRAM RED AXS-groepset met vermogensmeter – de lichtste elektronische groepset ooit. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen zijn uitgerust met een Roval Rapide-cockpit om gewicht te besparen en de snelst mogelijke voorkant te creëren.
AERO IN ALLES: We brengen aero waar het telt – aan de voorkant – niet alleen waar het er goed uitziet. Daarmee hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gemaakt. Ja, hij is aerodynamischer dan de Venge. Schone lucht wordt geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe ‘nose cone’ van de Tarmac – de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen – de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt – kan de voorzijde van de balhoofdbuis veel scherper worden, wat zorgt voor een veel lagere luchtweerstand. Met gebruik van de nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, zodat de snel bewegende turbulente lucht rond de benen schoner kan terugstromen. Ruikt overwinning niet zoet?
MINIMAAL GEWICHT, MAXIMALE AERO: De Tarmac SL8 nam lessen van de Aethos om eenvoudig op te bouwen tot het UCI-minimum met een volledige aero-setup. Het team leverde een verbluffend licht frame van 685 gram – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles wat er op de World Tour wordt gereden*. Doordat lichtgewicht een topprioriteit kon zijn in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets, werden lessen van de Aethos toegepast. De framevorm draagt de belasting zo efficiënt dat extra lagen carbon voor stijfheid overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk het moment meetelt waarop Kasper Asgreen ons 585 gram Aethos-frame gebruikte tijdens een Touretappe.
GAAT ALS DE HEL, RIJDT ALS IN DE HEMEL: Met enorme winst in stijfheid-gewichtsverhouding – een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 – tilt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en Wereldkampioenschap-bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, preciezer aan het stuur, en combineert dit met comfort in het zadel dat een nieuwe standaard zet voor racefietsen. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke rijder, ongeacht de grootte, dezelfde ongeëvenaarde rijeigenschappen en controle. In het zadel biedt de Tarmac SL8 6% meer comfort, zwevend over slecht wegdek met een soepel gevoel dat uniek is in de gespannen wereld van racefietsen. De beproefde geometrie van de Tarmac en de 32 mm bandenspeling zijn identiek aan de SL7, waardoor eenvoudige aanpassing en de veelzijdigheid om bredere banden te rijden altijd mogelijk zijn.
VOORBIJ GESLACHT: Het verschil tussen twee mannelijke renners kan groter zijn dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen biedt simpelweg niet genoeg data om te specialiseren – het maken van mannen- of vrouwenfietsen is dus willekeurig en achterhaald. Elke rijder kan profiteren van het volgende niveau voordeel van de Tarmac SL8. Het is tijd om verder te gaan dan geslacht.
De S-Works Tarmac SL8 is uitgerust met alleen de beste componenten. Een volledige SRAM RED AXS-groepset met vermogensmeter – de lichtste elektronische groepset ooit – en een Roval Rapide CLX III tubeless-ready wielset vormen de perfecte aanvulling op het snelste frame ter wereld. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen zijn uitgerust met een Roval Rapide-cockpit om gewicht te besparen en de snelst mogelijke voorkant te creëren.