-7%

Specialized – Diverge E5

Of je doel nu is om te ontsnappen op gravelpaden ver weg van auto’s en drukte, of aan de startlijn te staan bij je eerste gravelrace. Geen enkele fiets is beter op de onverharde weg dan de nieuwe Diverge. Het is gewoon de snelste, meest bekwame – en misschien wel de leukste – aluminium fiets die we ooit hebben gemaakt.

 1.300,00

Artikelnummer: N/B Categorieën: , , Tags: , ,

Met een rit die snel en dynamisch is, maar stabiel en inspirerend voor het zelfvertrouwen werkt als het terrein ruw wordt. Van de geheel nieuwe gravelgeometrie tot toonaangevende bandenspeling, de nieuwe Diverge vertegenwoordigt alles wat we hebben geleerd in meer dan 40 jaar rijden op de weg, over het onverharde en op gravelstroken. De Diverge schrijft een geheel nieuw hoofdstuk in de categorie gravelbikes, zodat je er geheel nieuwe ritten mee kunt bedenken. Het is de ultieme fiets om aan de drukte te ontsnappen.

Met een premium E5 aluminium legering frame en een full carbon FACT voorvork levert de Diverge E5 een snelle, zelfverzekerde en comfortabele rit op de weg, over het onverharde en op gravelpaden. Shimano’s Claris 2×8 groep geeft een breed scala aan versnellingen voor elk terrein, terwijl Axis Elite Alloy wielen en Pathfinder Sport 38mm banden zorgen voor een efficiënte rit op de weg met de veelzijdigheid voor het zware werk op het onverharde.

  • Ons Premium E5 aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer de Diverge Base E5 is gekoppeld aan onze Full Carbon FACT voorvork, wordt het een lichte, dynamische en veelzijdige fiets die klaar is om elke type ondergrond aan te vallen.
  • We hebben de gravelgeometrie ‘status-quo’ uit het raam gegooid. De nieuwe Diverge heeft de meest vooruitstrevende geometrie die we ooit hebben gemaakt voor een drop bar fiets, waardoor rijders een geschikte en stabiele fiets in het terrein hebben, die nog steeds snel en wendbaar aanvoelt op de weg. We hebben het bereik van het frame vergroot, een minder steile balhoofdhoek geïntroduceerd en een langere offset voorvork gemonteerd. Dit alles zorgt voor een super stabiel gevoel in het terrein, terwijl de kortere stuurpen de totale lengte van de cockpit gelijk houdt en de besturing speels blijft. We hebben de BB van de fiets laag gehouden om de stabiliteit te verhogen, maar hoog genoeg om gebruik te maken van 650b wielen.
  • We hebben de Diverge voldoende bagagedrager bevestigingspunten gegeven, inclusief vork- en bovenbuisbevestigingen, om ervoor te zorgen dat je kunt meenemen wat je nodig hebt, ongeacht hoe ver je van plan bent te gaan, of hoe lang je van plan bent weg te blijven.
  • Niets verbetert de mogelijkheden van een fiets zoals de bandenspeling, dus we gaven de nieuwe Diverge een enorme 47mm bandenspeling mee met een 700c wiel en 2.1″ bandbreedte met een 650b wiel. Dankzij een nieuwe technologie is het mogelijk gemaakt om de chainstay op gelijke sterkte te houden, maar wel ruimte te creëren achter de crankbladen voor extra bandenspeling in het frame zonder dat de chainstay qua lengte is veranderd.

 

Specificaties:

Frame
  • Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
  • FACT carbon, full carbon steerer, 12×100 mm thru-axle, flat-moun
Handlebars
  • Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Stem
  • Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Tape
  • Specialized S-Wrap
Front Brake
  • Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Rear Brake
  • Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc
Shift Levers
  • Shimano Claris 2000, 8-speed
Front Derailleur
  • Shimano Claris, 8-speed, braze-on
Rear Derailleur
  • Shimano Claris, 8-speed
Cassette
  • SunRace, 8-speed, 11-34t
Crankset
  • Shimano Claris R200
Chainrings
  • 50/34T
Bottom Bracket
  • Shimano 68mm threaded
Chain
  • KMC X8 w/ Missing Link™, 8-speed
Front Wheel
  • AXIS Elite Disc
Rear Wheel
  • AXIS Elite Disc
Front Tire
  • Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Rear Tire
  • Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
Inner Tubes
  • 700×28/38mm, 48mm Presta valve
Saddle
  • Body Geometry Bridge Saddle, steel rails
SeatPost
  • Alloy, 2-bolt Clamp, 12mm offset, 27.2mm, anti-corrosion hardware
Seat Binder
  • Alloy, 30.8mm