WINTIG JAAR INNOVATIE.
Wij creëerden het endurance road-segment twintig jaar geleden en bewezen dat hoge ergonomie gelijkstaat aan hoge prestaties. Vandaag is de nieuwe Roubaix SL8 met Future Shock 3.0 lichter, sneller en comfortabeler dan ooit, en geeft hij je ongeëvenaarde vertrouwen. De weg mag dan hel zijn, op de Roubaix voelt het altijd als de hemel.
COMPLIANCE
De Future Shock 3.0 staat centraal: nog beter af te stemmen, instelbaar en duurzamer dan ooit. Elke rijder ervaart nu 20 mm soepele, frictievrije veerweg tussen stuurpen en balhoofdbuis—ongeacht positie op de fiets. Dit houdt je handen en stuur stabiel voor meer controle, comfort en snelheid.
Het dropped clamp-design zorgt voor meer blootgestelde zadelpen en dus meer veerweg, maar met de Pavé-zadelpen blijft dit optimaal gecontroleerd. Samen vormen ze de AfterShock-technologie, die in combinatie met de stijve achterdriehoek een uitzonderlijk soepele rit levert, zonder in te leveren op efficiëntie.
Uit testen van ons Ride Science Team blijkt dat de Roubaix SL8 53% minder impact doorgeeft aan stuur en zadel dan de dichtste concurrent. Waar gewone vorken achterwaarts doorbuigen en snelheid verliezen, absorbeert de Future Shock 3.0 de klap terwijl je snelheid behouden blijft. Wetenschappelijk bewezen: smoother is faster.
CAPABILITY
De Roubaix introduceerde ooit de endurance geometrie, zodat je “in” de fiets zit in plaats van “op” de fiets. Dit ontlast handen, armen en schouders, en geeft vertrouwen op elke weg—van lange ritten tot technische afdalingen.
Met bandenruimte tot 40 mm biedt hij meer tractie dan ooit, ook op slechte wegen en licht gravel. Dankzij de lichte, efficiënte Specialized-banden levert dit extra volume alleen maar voordelen.
Voor de echt lange avonturen is de Roubaix uitgerust met alle bevestigingspunten die je nodig hebt: drie bidonhouders, bevestiging op de bovenbuis en spatbord-montage. Alles mee voor de rit dus.
PERFORMANCE
De nieuwe Roubaix SL8 is aerodynamischer dan ooit, met geoptimaliseerde vormen uit onze Free Foil-library en verlaagde zitstangen. Het frame weegt slechts 950 gram, gebouwd met inzichten uit de Aethos (het lichtste productieframe ter wereld) en onze Fact 10r-carbonmix.
Niets in zijn klasse is lichter of sneller.
Technische Specificaties – Roubaix SL8
Frameset
Frame
FACT 10R, Rider-First Engineered™ (RFE), FreeFoil Shape Library-buizen, schroefdraad-BB, 12x142mm steekas, flat-mount schijfrem
Vering / Voorvork
Future Shock 3.2 met Smooth Boot, FACT carbon, 12x100mm steekas, flat-mount schijfrem
Remmen
Voorrem
Shimano 105 hydraulische schijfrem
Achterrem
Shimano 105 hydraulische schijfrem
Aandrijving
Cassette
Shimano 105, 12-speed, 11-36
Schakelgrepen
Shimano 105 R7120, hydraulische schijfremmen
Crankstel
Shimano 105, 12-speed, 50/34t
Voorderailleur
Shimano 105, braze-on
Ketting
Shimano SLX M7100, 12-speed
Bottom Bracket
Shimano BSA schroefdraad-BB
Achterderailleur
Shimano 105 R7100, 12-speed
Wielen & Banden
Binnenbanden
700×28/38mm, Presta-ventiel 48mm
Voorwiel
DT Swiss G540 velg, 24 mm interne breedte, tubeless-ready, 24 spaakgaten, Specialized volledig afgedichte lagernaaf met steekas, centerlock schijf, DT Swiss Champion 14G roestvrijstalen spaken, DT Swiss messing nippels
Achterwiel
DT Swiss G540 velg, 24 mm interne breedte, tubeless-ready, 24 spaakgaten, Specialized volledig afgedichte lagernaaf met steekas, centerlock schijf, DT Swiss Champion 14G roestvrijstalen spaken, DT Swiss messing nippels
Voorband
Mondo Folding Endurance, 700x32c, GRIPTON T5
Achterband
Mondo Folding Endurance, 700x32c, GRIPTON T5
Cockpit
Zadel
Body Geometry Power Sport, stalen rails
Stuurpen
Future Stem Comp
Zadelpenklem
Verborgen drop-clamp
Zadelpen
S-Works Pavé
Stuur
Specialized Hover Comp, aluminium, 125 mm drop, 75 mm reach, met Di2-gat
Stuurlint
Supacaz Super Sticky Kush
Productdetails
Product-ID: 221828
Gewicht (maat 56): 9,03 kg (19 lb, 14,5 oz)