Productdetails – Tarmac SL8 Pro
Niets is sneller dan de Tarmac SL8, dankzij een combinatie van aerodynamica, laag gewicht en rijkwaliteit die tot nu toe onmogelijk leek. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling is dit niet alleen de snelste Tarmac ooit – het is de snelste racefiets ter wereld. Zijn je benen er klaar voor?
Alleen aerodynamica of alleen laag gewicht wint geen wedstrijden – snelheid is wat telt. Om die snelheid te leveren is een compromisloze combinatie van aerodynamica, gewicht, stijfheid en comfort nodig. Dankzij racesimulaties met echte wedstrijdddata weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is op de routes die ertoe doen: 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller in Milaan-San Remo en 20 seconden sneller op de legendarische Tourmalet.
De Tarmac SL8 Pro is uitgerust met de nieuwe SRAM Force AXS-groep met geïntegreerde vermogensmeter: lichter, krachtiger remmen, en sneller en preciezer schakelen.
Aerodynamica in elk detail
We passen aerodynamica toe waar het telt – aan de voorkant – en niet alleen waar het er goed uitziet. Het resultaat is onze meest aerodynamische racefiets ooit. Ja, aerodynamischer dan de Venge. Dankzij de nieuwe neusvorm – de Speed Sniffer – wordt schone lucht optimaal benut voor maximaal voordeel. Door de stuurbuis naar achteren te plaatsen, kan de voorkant van de balhoofdbuis veel scherper worden gemaakt, wat leidt tot een lagere luchtweerstand. Volgens de nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 bovendien de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben ontworpen, waardoor de turbulente lucht rond de benen schoner terugstroomt.
Minimale gewicht, maximale aerodynamica
Bij de ontwikkeling van de Tarmac SL8 hebben we lessen uit de Aethos toegepast om met een volledig aerodynamische set-up toch het UCI-minimum te halen. Het resultaat is een ongelooflijk licht frame van slechts 685 gram (S-Works) – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles wat er in de World Tour rijdt.* Dankzij de vormgeving dragen de buizen het gewicht zo efficiënt dat extra verstevigingslagen overbodig zijn.
*Behalve natuurlijk toen Kasper Asgreen in de Tour een etappe reed op een Aethos-frame van 585 gram.
Rijdt als een droom
Met een 33% betere stijfheid-gewichtsverhouding dan de SL7 tilt de Tarmac SL8 de legendarische handling, agressieve responsiviteit en beproefde geometrie naar een hoger niveau. Het frame is stijver bij de pedalen, preciezer in de stuurinvoer en tegelijk comfortabel in het zadel – een nieuwe maatstaf voor racefietscomfort. Dankzij Rider-First Engineering krijgt iedere renner, ongeacht framemaat, dezelfde ongeëvenaarde rijkwaliteit en rijeigenschappen. Bovendien biedt de fiets 6% meer compliance, waardoor hij soepel over ruw wegdek zweeft. De geometrie en 32 mm bandenclearance zijn identiek aan de SL7, voor veelzijdigheid en de optie om bredere banden te rijden.
Voorbij gender
Het verschil tussen twee mannelijke renners kan groter zijn dan dat tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen zegt te weinig over de optimale fiets. Daarom is het maken van fietsen specifiek voor mannen of vrouwen achterhaald. Met de Tarmac SL8 krijgt iedere renner de volgende stap in prestaties.
Afmontage – Tarmac SL8 Pro
-
SRAM Force AXS groepset met geïntegreerde vermogensmeter
-
Roval Rapide CL III tubeless-ready wielset
-
Roval Rapide cockpit
-
Apple Find My-technologie geïntegreerd in alle S-Works- en Pro 4iiii-vermogensmeters: altijd weten waar je fiets is