Nieuw

S-Works Tarmac SL8-frameset 2026

 5.499,00

Artikelnummer: N/B Categorieën: , ,

Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een unieke combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijcomfort – iets wat eerder onmogelijk werd geacht. Na acht generaties en meer dan twintig jaar ontwikkeling is dit niet alleen de snelste Tarmac ooit, maar de snelste racefiets ter wereld. Zijn je benen er klaar voor?

Aerodynamica of lichtgewicht alleen winnen geen koersen – snelheid doet dat. Die snelheid vraagt om een compromisloze mix van aerodynamica, laag gewicht, stijfheid en comfort. Dankzij racesimulaties met echte data weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is op de routes die er écht toe doen: 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan–San Remo, en 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet.

AERO IN ALLES

Wij zetten aero in waar het telt – aan de voorzijde – en niet alleen waar het mooi oogt. Zo ontstond onze meest aerodynamische racefiets ooit. Ja, nóg aerodynamischer dan de Venge. Met de nieuwe Speed Sniffer-neus wordt de luchtstroom optimaal benut. Door de stuurbuis verder naar achteren te plaatsen kan de voorkant van het balhoofd veel scherper worden vormgegeven, wat aanzienlijk minder luchtweerstand oplevert. Dankzij de nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 bovendien de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit maakten – zodat turbulente lucht rond de benen schoner wegstroomt. Ruik je de overwinning al?

MINIMAAL GEWICHT, MAXIMALE AERO

De Tarmac SL8 profiteert van de lessen van de Aethos en is eenvoudig op te bouwen tot het UCI-minimumgewicht, mét volledige aero-setup. Het resultaat: een onvoorstelbaar lichte frameset van slechts 685 gram – 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan alles wat op de World Tour wordt gereden*. Dankzij slimme vormgeving in onderbuis, zitbuis en achterframe is extra koolstof voor stijfheid overbodig geworden.
*Behalve dan toen Kasper Asgreen tijdens een Touretappe op ons 585 gram wegende Aethos-frame reed.

GAAT ALS DE HEL, RIJDT ALS DE HEMEL

Met maar liefst 33% betere stijfheid-gewichtsverhouding ten opzichte van de SL7 tilt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en wereldkampioenschapswinnende geometrie naar een hoger niveau. Het frame is stijver bij de pedalen, preciezer bij het stuur, en biedt tegelijkertijd een comfortabele rit in het zadel die nieuwe maatstaven zet. Dankzij Rider-First Engineering ervaart elke renner – ongeacht lichaamsgrootte – dezelfde ongekende rijervaring en controle. De Tarmac SL8 biedt 6% meer comfort in het zadel en zweeft soepel over ruwe wegen. Met dezelfde geometrie en 32 mm bandenvrijheid als de SL7 is de overstap eenvoudig en is er ruimte voor bredere banden waar gewenst.