4ff1f5da2a8140d03420a0cc8fad502c
23cf67c8cdf0a165784f8b3fd58b8143
0affec468b0c2046dc38d0d3b32f513f
e7cc3f3585750b5333daeae411f5e479
3ec427fd6fef31d1c89070cead4653c8
7370bb98b8e275a0553480b44b39cb5c
535344ae0dcc425cd55dcb4f83e46152
6ace647fed0838cbb6d2edc10442c586
previous arrow
next arrow

The art of balance

Zeven van de laatste 10 Tour de France zijn gewonnen op een DOGMA, en onze nieuwste generatie is nu klaar om deze traditie voort te zetten. De DOGMA F is geboren uit de samenkomst van al onze vaardigheden en ervaring, een waar meesterwerk dat vooruitgang maakt op het gebied van rijgedrag, comfort en aerodynamica. En dat alles in een pakket dat kan klimmen, afdalen en sprinten op een gelijkwaardig niveau. Wat u ook tegenkomt op uw rit, de DOGMA F is altijd de perfecte fiets.

Too heavy? Think again!

Vandaag de dag lijkt gewicht het enige waar men naar kijkt. Maar enkel naar de weegschaal kijken is enorm misleidend. Wij focussen ons op rijgedrag, reactiesnelheid, en comfort. In plaats van enkel een paar grammetjes weg schaven.

We are the speed specialists

Van Miguel Indurian’s iconische Espada tot de Bolide van Bradley Wiggins and nu Filippo Ganna, onze geschiedenis meest buitengewone, snelste fietsen die ooit hebben bestaan.

352 versus 7

Het gebruik van standaard T-shirt maatvoering zou een belediging zijn tegen onze Italiaanse tradities, aan de ambachtsmannen die frames op maat maakte, zoals een net pak. Dankzij onze 11 frame maten, 16 stuur maten en 2 zadelpen maten kunnen wij 352 combinaties aanbieden om u de perfecte houding op de fiets te garanderen. Dit in tegenstelling tot de 7 opties die u bij overige merken tegen komt.

U kiest het remsysteem!

Iedere fietser moet het recht hebben om te kiezen welke remsysteem ze gebruiken op hun fiets. De DOGMA F is ontwikkeld met de zelfde aandacht voor details, of u nu kiest voor vergremmen of schrijfremmen.

Nieuwe extreem lichte balhoofdlagers

Het nieuwste van het nieuwste in interne kabelgeleiding in de hele fietsbranche. Dit systeem maakt het mogelijk om draadloze, bekabelde elektrische en mechanische groepsets te instaleren met compleet verborgen kabels. Voor extra aerodynamica en bescherming.

Nieuwe zadelpen en titanium zadelklem

Dankzij het nieuwe design en het gebruik van SLM (Selective Lazer Melting) titanium van onze partners bij Materialise, is het gelukt om de zadelpen van de DOGMA F nog lichter en aerodynamisch te maken.

Opwindende cijfers

-265 gram (Complete Disc Frameset in maat 53)

+12% Stiffnes bij de bottom bracket

+4.8 aerodynamischer (F Disc-brake VS F12 Disc-brake)

+3.2% aerodynamischer (F Rim-brake VS F12 Rim-brake)

+1.3W (bij snelheden van 40km/h)

+2.6W (bij snelheden van 50km/h)

Geometrie

CECCLA [°]B [°]PTDRGREACHSTACK
42543050074.469.5406976743373351.4502.4
45046551574.470.54061047243373364.8517.6
4655005257471.44061097243373372.1525.4
48551553573.7724061147243373378532.3
50053054573.772.54061237243373383.3542.6
51054055073.472.84081317243373385551.2
52055055773.472.84081427243373388.8561.6
5255605657373.2408149.57243373390.7570.2
5405755757373.74081637243373396.7584.8
56059558772.473.44081996743373393.3613.3
6006206207273.44112396743373410.1651.7
CE: SEAT TUBE CENTER – END, CC: SEAT TUBE CENTER – CENTER, L: TOP TUBE CENTER – CENTER, A[°]: SEAT TUBE ANGLE, B[°]: HEADTUBE ANGLE, P: CHAINSTAY, T: HEADTUBE, D: BB DROP, R: FORK RAKE , G: FORK HEIGHT, REACH, STACK