4 op voorraad (kan nabesteld worden)

ZERO.7

De Wilier Zero 7 is een echte klimfiets. Met een gewicht onder de 800 gram is deze fiets erg licht! De fiets is gemaakt met één doel voor ogen; de lat nog hoger leggen voor de meest ingewikkelde racefietsen. In vergelijking met de “oude” Zero 7 is deze fiets nog een stukje moderner; de kabels zijn mooi weggewerkt, de vork geïntegreerd voor betere aerodynamica, een dunne 27.2mm zadelpen voor het ultieme comfort en een nieuwe mal voor maximale stijfheid. Leverbaar met diverse afmontages en wielsets naar keuze. Er is ook de mogelijkheid voor een proefrit bij Italworks Overasselt.

 4.300,00

Artikelnummer: E901ZERO7 Categorieën: , Tags: ,
Wilier Zero.7 - foto 4
Wilier Zero.7 - foto 3
Wilier Zero.7 - foto 2
Wilier Zero.7 - foto 1
Wilier Zero.7 - foto 6
Wilier Zero.7 - foto 5
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Wilier Zero 7

De opvallende technologie van de originele fiets is nog steeds een belangrijk kenmerk, SEI-film. Deze Special Elastic Infiltrated film wordt gebruikt in plaats van lagere modulus carbonlagen. Het stelt Wilier in staat om voor de Wilier Zero 7 een hogere verhouding van hoge modulus carbon te gebruiken, die lichter en stijver is, maar niet zo duurzaam of comfortabel als de lagere modulus. De SEI-laag is visco-elastisch, zodat het schokdempend is, de schokbestendigheid verbetert, minder snel delamineert en de flexibiliteit verbetert met minder gewichtsverlies dan de lagere modulus koolstof. Het resultaat is een frame dat onder de 800 gram op de weegschaal leest, waar de naam vandaan komt – het zal nul-punt-zeven iets zijn. In het geval van een medium beweert Wilier dat de weegschaal 0,750 is.

Anders dan de SEI-film heeft de fiets weinig gemeen met zijn voorganger. De buisvormen zijn hoekiger en hebben veel kleinere diameters. Wilier zegt dat dit te danken is aan verbeterde spuitgiet technieken met thermoplastische inserts tussen de binnenzijde van de buiswanden. Het is een nieuwe techniek om de dunne wanden, de betere verdichting en het gladde interieur te leveren die nu de standaard zijn op elk high-end carbon frame. Met een betere controle van de koolstof en hars hebben fabrikanten er minder van nodig. Dit, meer dan welke andere factor dan ook, heeft geresulteerd in de schokkende lichtgewichten die nu het straatbeeld domineren.

De fiets is gebaseerd op een groot deel van Wilier’s onderzoek tijdens de ontwikkeling van zijn aeroplatformen. De taps toelopende balhoofdbuis heeft een zandloper vorm en integreert naadloos met de vorkkroon en de onderbuis. Het onderste balhoofdlager is ook duidelijk meer oversized, en geeft daardoor een stabielere voorzijde. Door de asymmetrische achtervork en de verticale dropouts is het totale buisvolume maar liefst met 19 procent van het origineel gereduceerd. Natuurlijk is Wilier’s BB386EVO standaard aanwezig, waardoor grote buisvormen aan de trapas mogelijk zijn.

Zoals we bij de Cento1 hebben gezien, kun je bij het updaten van een fiets van Wilier verwachten dat je ongelofelijk veel aandacht besteedt aan elk aspect. De interne routing is strak en accepteert zowel mechanische als elektronische systemen met een mooie rechte kabelbaan en eenvoudige installatie. De nieuwe achterderailleur hanger is zelfs voorzien van een kabeluitgang, zodat de strakke gladde voorkant van de fiets overeenkomt met een nog mooiere achterkant. De Wilier Zero 7 is als los frame verkrijgbaar, maar ook met verschillende afmontages van de bekende groepen. Tevens zijn er vele keuzes in de wielsets, maar de wat lagere wielsets komen bij dit (klim) model het best tot hun recht. Stijf, licht en duurzaam, en in verschillende kleur combintaties verkrijgbaar.

Wilier beweert dat de vermindering van de buisdiameters en het gewicht geen cent heeft gekost in termen van stijfheid, in feite beweren ze dat het 14 procent stijver is dan de vorige fiets. Dat is zeker het geval bij de bottom bracket, verder voelt de fiets strak aan maar voor de zware en grote rijders niet altijd de beste optie. De Zero 7 accelereert als de beste en tijdens het afdalen in krappe bochten wordt de voorkant belast en afgebogen. Hij houdt zijn lijn bewonderenswaardig vast dankzij de beproefde geometrie van Wilier, maar verandert van lijn of stuitert door het geklets over de weg en de balhoofdbuis laadt je snel uit, waardoor je van de lijn af komt. Grote power guys met 100 kg kunnen beter kijken naar de Cento 1Air series.

Waar de nieuwe Wilier Zero 7 zich laat zien met zijn lichtgewicht en slimme bouw is op lange tempo beklimmingen. In het zadel, met een soepel ritme, voelt de fiets efficiënt en snel aan. Het gevoel op een ruige landweg is vergelijkbaar. Het frame zuigt het ergste wat de weg te bieden heeft op dankzij de SEI-film en de slanke 27.2 zadelpen, maar stimuleert en behoudt een snel tempo dankzij onder andere de aero behandeling. Of het nu mentaal of aerodynamisch is, de gladde vormen zorgen voor snelheid. Op kasseien stroken kun je gewoon in het zadel blijven, terwijl je met andere harde racers echt uit het zadel zult moeten voor een beetje comfort.

Verkrijgbaar is verschillende kleurstellingen:
Matzwart met glossy rood; kleurcode Z12.
Glossy rood met wit; kleurcode Z13.
Glossy wit met rood en blauw; kleurcode Z15.
Night chrome met matzwart; kleurcode Z18. (meerprijs € 1000,-)