1 op voorraad (kan nabesteld worden)

ZERO.6 UNLIMITED

Het is niet moeilijk om 100 gram van een standaardframe te verwijderen. We hebben het in de loop van de tijd vele malen gedaan. Maar als we 100 gram van een frame moeten nemen dat minder dan 800 gram weegt, wordt het moeilijk, zo niet onmogelijk. We hebben het over bijna 15% van het totale gewicht. Het was alleen mogelijk door gebruik te maken van twee toegewijde jaren van onderzoek, testen en road-trials. Een nieuwe koolstofvezel genaamd DIALEAD ™, geproduceerd door Mitsubishi Japan en gemengd met een nieuw productieproces, heeft ons eindelijk in staat gesteld om dit streefgewicht te bereiken. Maar de grootste uitdaging was om deze lichtheid te combineren met de extreme manoeuvreerbaarheid en uitzonderlijke handling waarmee onze producten over de hele wereld beroemd zijn geworden. Dit betekende dan niet alleen onderzoek naar het verminderen van het gewicht, maar ook naar ons productieproces en de beste constructieve details van het frame. De Wilier Zero 6 wordt geleverd met een unieke matzwarte afwerking, gepolijste emblemen en zilverkleurige accenten. Kleurcode E1

 7.250,00

Artikelnummer: E900ZERO6 Categorieën: , Tags: ,
Wilier Zero 6 Unlimited - foto 6
Wilier Zero 6 Unlimited - foto 5
Wilier Zero 6 Unlimited - foto 7
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

 

De Wilier Zero 6 Unlimited is het hoogtepunt van de Wilier Triestina technologie: we hebben eindelijk het doel bereikt om een 680 gram gelakt frame te produceren, waardoor de handling en stijfheid waar onze producten bekend om staan. Het is niet zo moeilijk om 100 gram te besparen van een standaard frame, maar het is bijna onmogelijk om dat gewicht te scheren van een sub-800 superlight frame, bekend als Zero.7. We hebben het over 15% van het totale gewicht.

Frame overzicht

In deze jaren hebben we verschillende soorten carbon getest met behulp van de bestaande mal van de Zero.7 . We gebruikten verschillende soorten carbon en verschillende manieren om het frame te “lay-up”. We hebben verschillende monsters gebouwd en vernietigd. Na bijna twee jaar hebben we eindelijk de weg gevonden naar een superlicht gewicht, weerstand, stijfheid, stijfheid, perfecte handling, alles in dezelfde verpakking. Het belangrijkste nieuws is over de nieuwe koolstofvezel die gebruikt wordt in combinatie met de vertrouwde 60T en S.E.I. FILM: deze vezel heet DIALEAD™ van Mitsubishi Japan. De DIALEAD™-vezels worden geproduceerd op een andere basis, PITCH genaamd, die over het algemeen wordt verkregen door ruwe olie of steenkool: dit type vezel heeft een hoge zuiverheid en een hoge en ultrahoge modulus. Het gebruik van een ander soort koolstof en een andere lay-up is niet het enige geheim van de gloednieuwe Wilier Zero 6. Dat zou te gemakkelijk zijn. Het hele proces moest vernieuwd worden: andere temperaturen en andere druk tijdens het gieten. Dit nieuwe proces voegt nog een ander punt toe aan de lange lijst die Wilier Zero 6 absoluut exclusief maakt: we moesten een nieuwe mal openen omdat we de mal van de Zero7 niet kunnen gebruiken. Het maakt niet uit dat de vorm 99% hetzelfde is. Het proces had een nieuw platform nodig om zo’n speciaal frame te kunnen produceren.

Geïntegreerde kabels

De ontwerpers van Wilier Triestina weten heel goed dat het de details zijn die het verschil maken. Kleine dingen kunnen een enorm verschil maken. Daarom hebben ze geen van de details in het nieuwe geïntegreerde kabelsysteem verwaarloosd. De plaat waardoor de achterste remkabel in de bovenbuis komt, is opnieuw ontworpen om elektronische draden door te laten als er een elektronische groep loopt. Deze 2-in-1 plaat is minimaal, bijna te verwaarlozen in gewicht en netjes in het frame geïntegreerd. Hetzelfde geldt voor de versnellingskabels (bij de mechanische versie de voor- en achterderailleur), die via een klein plaatje op de onderbuis binnenkomen. Het speciale interne ontwerp van deze plaat geleidt de kabels perfect in de onderbuis, waardoor de wrijving wordt geminimaliseerd en de kabels gespannen en perfect recht blijven tot aan het punt waar ze elkaar kruisen in de plaat onder de trapas. De shifterkabels kruisen buiten het frame op een kabelgeleidingsplaat, waardoor het onmogelijk is om ze op de verkeerde manier te richten. Bij gebruik van een elektronische groep wordt de plaat op de onderbuis vervangen door een blinde plaat, waardoor het frame er schoner en eleganter uitziet. De vorm van de kabelgeleidingsplaat onder de trapas is speciaal ontworpen om de shifterkabels met minimale wrijving over te steken en de perfecte kabelhoek te bieden voor de functie van beide shifterkabels. We hebben ervoor gezorgd dat de achterderailleurkabel in de ketting blijft hangen zonder de wanden aan te raken. In de derailleur kan de kabel echter in een natuurlijke hoek het bevestigingspunt van de derailleur bereiken. De kabelgeleidingsplaat ligt vlak in het frame, wat zorgt voor een glad aerodynamisch oppervlak. Dit verbetert de luchtstroom over modellen met behulp van een traditionele plaat.

Geïntegreerde vork

Om meer rijstabiliteit en aerodynamische efficiëntie te bereiken, hebben de technici van Wilier Triestina hun aandacht en onderzoek gericht op de voorkant van het frame. Door de onderbuis en de bovenbuis ten opzichte van de balhoofdbuis te verplaatsen, hebben we vastgesteld dat de hoogte van de balhoofdbuis nagenoeg toeneemt. De resulterende virtuele verhoging verhoogt de torsiestijfheid met 14% ten opzichte van het frame van de vorige versie van de Zero.7. Het resultaat is een virtuele verhoging van de torsiestijfheid met 14% ten opzichte van het frame van dezelfde grootte. Met deze nieuwe configuratie integreert de onderbuis naadloos met de kroon van de vork en genereert een aerodynamisch profiel dat de weerstand vermindert. De poten van de vork hebben dezelfde aerodynamische eigenschappen als de TwinBlade en Cento1AIR modellen. Het remgat van de vork is verborgen door de onderbuis, die de vork schoon en goed beschermd houdt. Het resultaat is een nieuw ontwerp dat ook de voorkant een verbeterde esthetiek geeft met eenvoudige, harmonieuze lijnen.

Swingarm

Geen verbindingen, lijm of schroeven: achterpatten vormen één geheel met het onderste deel van de achterdriehoek. De verbindingssectie, meestal gemaakt van aluminium, maakt ook deel uit van de carbon monocoque unit. Dit alles betekent lichtheid en stijfheid.

3D Derailleur Hanger

Wilier kijkt naar elk detail van onze fietsen om de prestaties en functionaliteit te optimaliseren, en onze 3D Derailleur Hanger is daar het bewijs van. Zero.7 derailleurhangers zijn er niet langer alleen om de installatie van de achterderailleur te vergemakkelijken. Ze hebben een derde dimensie van functionaliteit aangenomen, waarbij ze verschillende systemen naadloos integreren en tegelijkertijd dienen als kabelstop. Voor onze nieuwe 3D-hangers hebben we de stijfheid drastisch verhoogd om een perfecte schakeling en een verbeterde duurzaamheid te garanderen. De nieuwe 2-in-1 derailleurhangers kunnen zowel met mechanische als elektronische groepen worden gebruikt. Bij een mechanische groepsopstelling wordt de kabelaanslag dichter bij de derailleur zelf geplaatst. Dit maakt een kortere lengte van de behuizing van frame tot derailleur mogelijk, terwijl de kabelboog nog steeds zorgt voor een optimale gladheid en consistentie van de achterderailleur. Net als bij de interne kabelgeleiding van de Zero.7 door de onderbuis houdt deze kabelstop de achterderailleur shift kabel goed gespannen en gecentreerd in het midden van het frame voor een stille en wrijvingsloze shift actie. Bij het gebruik van elektronische groepen zorgt het ontwerp ervoor dat de elektrische bedrading zo schoon mogelijk doorstroomt. Ook de interne elektrische routing is geoptimaliseerd, waarbij de bedrading ver boven de uitvaleinden is geplaatst voor snelle en ongehinderde wielwisselingen.

 

 

 

 

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “ZERO.6 UNLIMITED” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *