2 op voorraad (kan nabesteld worden)

CENTO 10PRO

De Wilier Cento 10PRO is de nieuwe fiets voor de meest veeleisende sporters. Een evolutie van de Cento 10AIR met een nooit geziene stijfheid en reactiviteit: torsiestijfheid verbeterd met 6%. Met deze fiets kunt u kiezen tussen velg- of schijfremmen, om in alle weersomstandigheden snel te fietsen in alle weersomstandigheden. De Wilier Cento 10PRO biedt volledige interne kabel- en sheath-routing. Dit verhoogt de aerodynamische efficiëntie nog verder. In Cento 10PRO vindt u alles wat u ooit op een fiets hebt gezocht: uw beste prestaties.

 4.750,00

Artikelnummer: E900PRO Categorieën: , Tags: ,
Wilier Cento10PRO - foto 4
Wilier Cento10PRO - foto 3
Wilier Cento10PRO - foto 2
Wilier Cento10PRO - foto 1
Play
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Wilier Cento 10 Pro

Prestaties en Aerodynamica

De Wilier Cento 10 PRO is onze hoogwaardige, aerodynamische en super reactieve fiets. Net als de triatlon- en TT-fiets, de Turbine, is de nieuwe Wilier-fiets Cento10PRO ontwikkeld volgens de Naca-Low-Speed regels. Deze regels zijn aeronautisch afgeleide algoritmes die het mogelijk maken om de buizen van het frame zo groot mogelijk te maken voor een maximale aerodynamische efficiëntie. Een ander belangrijk aërodynamisch concept wordt gecombineerd met de NACA-algoritmen: de KAMM-theorie. Alle profielen hebben immers een afgeknotte staart. Deze oplossing maakt het mogelijk om het gewicht te verminderen, de torsiestijfheid te verhogen, zonder de aërodynamische efficiëntie van de buis zelf aan te tasten.

Remsysteem

De Wilier Cento 10 PRO kan worden uitgerust met standaard velgremmen en QR wielen of schijfremmen met tru-axle, 160mm rotor aan de voorzijde en 140 aan de achterzijde. Vork en driehoek zijn ontworpen om de wielen een vrij belangrijke overspanning te geven: de mogelijkheid om tot 28mm banden te gebruiken.

Volledige Integratie

Het uitgekiende ontwerp van de balhoofdbuis, in combinatie met de speciale vorm van de lagers, maakt het mogelijk om tot 3 omhulsels in het frame te schuiven. Deze 3 omhulsels gaan in de balhoofdbuis dankzij Alabarda, die de tandwiel- en remschalen van de bedieningselementen in de balhoofdbuis in de juiste hoek in de balhoofdbuis plaatst en ze in de juiste hoek geleidt. In het geval van elektromechanische transmissie heeft de fiets geen onbedekte omhulsels, wat de Wilier Cento 10 Pro een extreme esthetische netheid geeft.

Review Wilier Cento 10 Pro

Als u op de markt bent voor een nieuwe aero racefiets, maar de beslissing om te zien welke nieuwe fietsen er voor de Tour de France aankomen, heeft uitgesteld, is uw geduld beloond. We hebben het Cannondale SystemSix en Specialized Venge gezien, nu is het de beurt aan het Italiaanse bedrijf Wilier.

Een paar jaar geleden lanceerde Wilier de Cento10Air om zijn 110e verjaardag te vieren, en deze week heeft hij zijn opvolger, de Cento10Pro, gelanceerd. Het is een evolutie van die vorige fiets in plaats van een radicaal nieuw ontwerp, met de nadruk op het verbeteren van de stijfheid van het frame en het aanbieden van schijfremmen.

Verkrijbaar in de volgende kleursettings:
Hoogglans geel met zwarte logos; kleurcode D11.
Hoogglans rood met witte logos; kleurcode D10.
Matzwart met rode logos; kleurcode D9.
Ramato hooglans met chrome; kleurcode D5. (meerprijs € 1500,-)
Cromovelato Azzurro hoogglans kleurcode D7. (meerprijs € 1500,-)
Iride grey hoogglans kleurcode D12. (meerprijs € 500,-)

Ik weet dat je van een goede stat houdt, dus hoe zit het met een geclaimde toename van 6% in torsiestijfheid in vergelijking met de vorige Cento10Air racefiets? Dat is de belangrijkste bewering van Wilier, die volgens hem “een nooit geziene stijfheid en reactiviteit” is. De nieuwe Cento10Pro is verkrijgbaar met velg of schijfremmen, het Italiaanse bedrijf laat u de keuze, in tegenstelling tot Cannondale en Specialized die elk hun vlaggetjes stevig aan de schijfremstok hebben geplakt. De Cento10Pro heeft een zeer gelijkaardig uitziend frame als de fiets die hij vervangt, dus we kunnen aannemen dat de veranderingen onder de lak en in de koolstofvezelconstructie hebben plaatsgevonden. De profielen voor het frame en de vork zijn ontworpen volgens de NACA-normen met afgeknotte staarten, waardoor Wilier gewicht kan besparen en de stijfheid kan verhogen met behoud van een optimale aerodynamica. Wilier heeft voor de schijfremversie gebruik gemaakt van de gemeenschappelijke vlakke montage-interface en 12 mm doorsteekassen, met een rotormaat van 160 mm aan de voorzijde en 140 mm aan de achterzijde. De bandenspeling neemt toe tot 30 mm, een duidelijk voordeel ten opzichte van de velgrem-versie als u in uw vette banden zit. Integratie was een belangrijk onderdeel van de vorige fiets en gaat verder met het nieuwe model. Hij heeft een eigen Alabarda carbonstuur uit één stuk ontwikkeld, dat de kabels en remslangen via een speciaal ontworpen balhoofdbuis en stuurbuis direct in het frame leidt.

De Cento10Pro Disc en de standaard frameset kost €3.800,-. Voeg een Dura-Ace Di2 groupset toe en je kijkt naar een bedrag van €10.300, SRAM Red eTap met Mavic Cosmic Pro Carbon UST wielen voor €9.100, of aan de andere kant van de reeks, een SRAM Force 22 groupset voor €4.750.