Beschikbaar via nabestelling

CENTO 10NDR

Een raceframe en de perfecte balans tussen prestaties en comfort. Met de Wilier Cento 10 NDR kunt u lange uren in het zadel doorbrengen, dankzij de speciaal ontworpen uithoudingsgeometrie en het ACTIFLEX-systeem – Wilier’s nieuwe aanpak voor het absorberen van achtertrillingen die worden gegenereerd door hobbels in het wegdek.

 4.750,00

Artikelnummer: E900NDR Categorieën: , Tags: ,
Wilier Cento10NDR - foto 2
Wilier Cento10NDR - foto 1
Wilier Cento10NDR - foto 3
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Wilier Cento 10 NDR

Een raceframe en de perfecte balans tussen prestaties en comfort. Met de Wilier Cento 10 NDR kunt u lange uren in het zadel doorbrengen dankzij de speciaal ontworpen uithoudingsgeometrie en het ACTIFLEX-systeem – Wilier’s nieuwe aanpak voor het absorberen van achterste trillingen die door hobbels in het wegdek ontstaan.

De markt voor racefietsen evolueert. Nieuwe gebruikers komen naar de wereld van high-performance fietsen met een verscheidenheid aan doelen die verder gaan dan alleen racefietsen. Ze willen meer ontspannen geometrie, de mogelijkheid om bredere banden en schijfremmen te monteren en de mogelijkheid om lange afstanden te fietsen zonder ongemak. In wezen willen ze de perfecte mix van reactievermogen, prestaties, lichtgewicht, rijkwaliteit en comfort. Met de Cento10NDR hebben we al deze aspecten samengebracht die tot nu toe behoorden tot totaal verschillende visies en ervaringen van het fietsen. Met de ontwikkeling van het ACTIFLEX-project sinds 2014 hebben we ons traditionele race-DNA in de uithoudingswereld geweven.

ACTIFLEX

ACTIFLEX is het hart van het Cento10NDR frame en zorgt voor een geheel nieuwe verbinding tussen de zadelpen en de achtervork. Met behulp van een zorgvuldig ontworpen aluminium verbinding en een technopolymeer dissipater kunnen we het achterwiel een paar millimeter rijden. De torsiestijfheid van de aluminium verbinding blijft vergelijkbaar met de traditionele monocoque carbon zadelpennen, ondanks de verschillende verbindingen. Deze stijfheid geeft de raceprestaties van het frame, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het achterwiel op en neer kan bewegen over oneffenheden in het wegdek. Verbonden met de link is er een dissipater die de kinematische beweging van de achterdriehoek stabiliseert. Dit speciale technopolymeer heeft verbazingwekkende mechanische eigenschappen, een hoge atmosferische weerstand en kan functioneren bij temperaturen van -40°C tot +150°C. De dissipater wordt gemaakt in drie verschillende kleuren voor de verschillende dichtheidsniveaus, wat betekent dat ACTIFLEX perfect kan worden ingesteld op basis van het gewicht van de rijder en/of het type terrein dat ze op hun fiets tegenkomen.

Aerodynamica

Cento10NDR is een raceklaar frame afgeleid van de Cento10AIR, onze high-end lichte, aerodynamische fiets. Net als in de Cento10AIR is de nieuwe creatie van Wilier ontwikkeld volgens de Naca-Low-Speed regels – aeronautische algoritmes die ons in staat stellen om de framebuizen te ontwerpen met de hoogst mogelijke aerodynamische efficiëntie. Naast de NACA-algoritmen gebruikt Wilier nog een ander belangrijk concept in de aerodynamica: de Kamm-theorie. Inderdaad, alle profielen zijn ontworpen met een K-staart, waardoor het gewicht en de stijfheid worden verminderd zonder de aërodynamische efficiëntie van de buis zelf aan te tasten.

Remtechnologie Cento 10 NDR

Cento10NDR is de eerste racefiets waarvan het frame en de vork kunnen worden uitgerust met twee verschillende soorten remmen: schijfremmen met doorsteekassen en 160 mm rotoren of traditionele direct gemonteerde remklauwen met snelsluitingen. Deze oplossing breidt de beschikbare configuraties van de Cento10NDR uit, wat betekent dat het frame altijd klaar is voor een verbeterd remsysteem. De vork en achterdriehoek zijn ontworpen voor een breed scala aan banden: tot 28 mm bij directe montage of tot 32 mm bij gebruik van schijfremmen.

Geometrie

De geometrie van het frame is van groot belang als het gaat om endurance fietsen. Om de Cento10NDR rijders het maximale racecomfort te bieden, moesten de verhoudingen tussen de framebuizen worden heroverwogen. Het eindresultaat is een positie die iets korter en hoger is dan bij traditionele racegeometrieën, dankzij een korter bereik en een grotere stapeling. Deze reach en stack combinatie geeft een comfortabelere positie zonder gebruik te maken van afstandhouders tussen de stuurpen en het frame. Hoe vaak zien we fietsers met pure racefietsen en enkele centimeters afstandhouders op de stuurbuis? Met de Cento10NDR ziet de fiets er nu harmonieus, evenredig, evenwichtig en tegelijkertijd raceklaar uit. De Reach & Stack graphic toont de juiste positie van de zes maten Cento10NDR (lichtblauwe lijn) ten opzichte van andere Wilier Triestina frames die de afgelopen jaren zijn ontwikkeld.

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “CENTO 10NDR” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *