5 op voorraad (kan nabesteld worden)

CENTO 1AIR

Een nieuwe mijlpaal is bereikt in Casa Wilier. De vijfde generatie van de Cento1 is nu hier. Na Cento1, Cento1SL, Cento1SLR en Cento1SR wilden we onszelf verder pushen. Nogmaals.
De basis voor deze ontwikkeling in 2014 was om ons dichter bij de aerodynamische efficiëntie van de TwinBlade te brengen, in combinatie met de veelzijdigheid en prestaties van de Cento1. De Wilier Cento 1 Air werkt nu met de wind. Prestaties, efficiëntie, comfort en nu nog aerodynamischer. Cento1AIR vertegenwoordigt het hoogtepunt van al onze kennis die we de afgelopen jaren hebben opgedaan.

Onder de winnende innovaties op de TAIPEI CYCLE d&i awards, een competitie georganiseerd door het internationale forumontwerp (IF Design), was het nieuwe aërodynamische raceframe van de Cento1AIR, WILIER TRIESTINA.

 2.299,00

SKU: E903AIR Categorieën: , Tags: ,
Wilier Cento1AIR - foto 4
Wilier Cento1AIR - foto 3
Wilier Cento1AIR - foto 2
Wilier Cento1AIR - foto 1
Wilier Cento1AIR - foto 6
Wilier Cento1AIR - foto 5
Play
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Wilier Cento 1 AIR

Geïntegreerde Aero Vork

De vork is het eerste deel van het frame dat de windweerstand raakt. Dit is waar we begonnen in onze revolutie van de Cento 1 series. We stelden een relatief eenvoudige vraag, die een ongelooflijk geavanceerd antwoord vereiste. Hoe repliceren we de aerodynamische efficiëntie van de vork van de TwinBlade, maar dan in een conventionele vork? Door gebruik te maken van de stijfheid die al is ontwikkeld in de geïntegreerde vorkvorm van de Cento 1SR (een toename van 14% in torsiestijfheid in vergelijking met Cento1, dankzij de herpositionering van de onderste en horizontale buizen ten opzichte van de balhoofdbuis), hebben we nu 2 kleine kanalen onder de kroon van de vork gecreëerd, in lijn met het TwinBlade concept in de TwinBlade. Deze twee kleine kanalen bevorderen de luchtstroom, terwijl ze een grotere stijfheid mogelijk maken. De onderbuis, in zijn nieuwe verlaagde positie, integreert naadloos met de vorkkroon en genereert een andere luchtstroom die in staat is om de windweerstand nog verder te verminderen. Het gat in de rem opening van de vork wordt verborgen door de onderbuis, die de vork schoon en goed beschermd houdt. Het Alabarda stuur wat op de Cento 10 Pro series gemonteerd zit, is als optie ook op deze Cento 1AIR verkrijgbaar. Bij Italworks in Overasselt staan diverse modellen die afgemonteerd zijn met dit stuur.

Asymmetrische Achtervork Cento 1 AIR

De mooie aero zadelpen is zo ontworpen dat deze naadloos aansluit op de verfijnde aerodynamica van het frame. Het vergrendelingsmechanisme is gecombineerd. Eenvoudig en toch intelligent, de aero blijft ongelooflijk veilig. Er zijn twee bevestigingssystemen die gelijktijdig samenwerken. Het eerste, interne deel, vergrendelt het zadel aan het frame. Het tweede, een klem, vergrendelt het zadel op zijn plaats door te voorkomen dat het in de zadelbuis glijdt. De zadelpen wedge geeft voldoende stel mogelijkheid en waarborgt een perfecte klemming.

Aero achterkant

Bij de ontwikkeling van de TwinBlade hebben we geleerd dat als de achterste schuine achtervork zo laag mogelijk wordt gehouden, de aerodynamica van het frame wordt verbeterd. Dit hebben we ook gedaan met de Wilier Cento 1AIR, waarbij we de achtervork zo laag mogelijk brengen, binnen de UCI-normen. De achterrem wordt volledig afgedekt door de achtervork. Zoals bij veel andere frameonderdelen zijn ook de verticale achtervork ontworpen volgens de Kamm-theorie. Een zuivere snede, waardoor een virtuele “vin” ontstaat vanuit aerodynamisch oogpunt, maar die toch licht blijft en binnen de UCI-regels blijft. De achter rem zit mooi weggewerkt op de achtervork, en is vanuit de onderzijde met een normale inbussleutel te monteren.
De Wilier Cento 1AIR is gemaakt van de 60T carbonvezel, die reeds jaren beproeft is bij andere modellen. Het gewicht van het frame is 1120 gram en de bijbehorende voorvork weegt 390 gram. Met het ontwerp van deze Wilier Cento 1AIR is heel goed gelet op de aerodynamica.De balhoofd zijde is iets afgeplat en aan de onderzijde voorzien van een 1¼ lager. Aan de bovenzijde is een 1 1/8 lager gemonteerd. Het frame is voorzien van een aerodynamische achtervork die samen met de brede platte aerodynamische zadelpen zorgt voor een strakke en stabiele zitpositie. Alle kabels lopen mooi weggewerkt door het frame ook bij de DI2 en EPS uitvoering. De accu is bij deze optie mooi weggewerkt in de zadelpen.Daarnaast kunt u deze snelle aerodynamische racer ook in uw eigen kleur ontwerpen met het Wilier infinitamente custom kleur programma.
De medewerkers van Italworks in Overasselt helpen u er graag mee. Tevens zijn er al enkele voorbeelden aanwezig in de showroom om u een indruk te geven van de mogelijkheden. Voor de afmontage van deze Wilier Cento 1AIR kunt u kiezen uit de diverse groepen van Campagnolo, Shimano en Sram. Tevens kunt u kiezen uit vele verschillende wielsets, de wat hogere aerodynamische modellen komen bij deze Cento 1AIR wel het beste tot hun recht.De Cento 1AIR is al een aantal jaren in productie en behoord nog steeds tot een van de meeste verkochte modellen. Het is een echte aerodynamische racer, een mix tussen de Twin Blade en de Cento1 SR. Kenmerken zijn de Integrated aerodynamic front fork, de Aerodynamic Rear Stays, de Aerodynamic seat post en het 386 EVO bracket. Het carbon van de Air is dezelfde als dat van de Cento1 SR, een mix van 60T Carbon en ZnO nano-treatment. De Air is zo aerodynamisch mogelijk vormgegeven, maar moet ook zowel stijf als licht zijn. Optisch vormt de balhoofdbuis met ietwat spitse snoet één geheel met de voorvork: deze valt ook precies in het frame.

Geometrie gegevens Wilier Cento 1 Air

Wilier Cento 1 Air maten
Kleur

A11 WHITE / BLUE GLOSSY, A12 RED / WHITE GLOSSY, A13 BLACK / RED MATT

Maat

XS, S, M, L, XL, XXL

Merk

Wilier

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “CENTO 1AIR” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *