3 op voorraad

S-Works Tarmac Frameset

  • Dankzij ons Rider-First Engineered™ ontwerp beschikt elke framemaat over dezelfde ongeëvenaarde rijprestaties die je van een Tarmac mag verwachten. Het S-Works FACT 12r frame biedt de ideale mix tussen lichtgewicht en stijfheid.
  • S-Works FACT full carbon vork met tapered vorkbuis voor meer zijdelingse stijfheid en scherpere stuureigenschappen.
  • De legendarische CeramicSpeed trapas-lagers zorgen ervoor dat er geen kostbare watts verloren gaan.

 3.899,00

Artikelnummer: 70619-0349 Categorieën: , Tags: ,

De voorgaande Tarmac had een indrukwekkend palmares – winst in elke grote ronde, twee WK-titels. Je zou je daarom kunnen afvragen waarom we een nieuwe Tarmac hebben ontworpen. Nou, we zitten niet graag stil en zijn eigenlijk altijd op zoek naar verbeteringen, hoe klein ze soms ook zijn. Beter gezegd, ‘innovate or die‘. Precies de reden waarom we bij het ontwerp van de nieuwe S-Works Tarmac hebben gebroken met alle tradities, zodat we de snelste fiets voor alle omstandigheden hebben kunnen ontwikkelen.

Om een gewicht van ongeveer 800 gram te bereiken, hebben we gebruik gemaakt van geavanceerde optimalisatie software uit de ruimtevaartindustrie. Hiermee hebben we de layup van onze nieuwe FACT 12r carbonvezels naar een ongekend hoog niveau weten te tillen. Dankzij deze geavanceerde technieken hebben we bijna 200 gram aan gewicht kunnen besparen. Je leest het goed: een frame dat maar liefst 20% lichter is geworden – het perfecte recept om een nieuw PR te pakken op die ene heuvel.

Vervolgens hebben we voortgeborduurd op onze Rider-First Engineered™ technologie, zodat de nieuwe Tarmac op de juiste plaats stijf en comfortabel is. Bovendien hebben we de geometrie bijgeschaafd, aan de hand van talloze Retül datapunten van onze profrenners. Hierdoor hebben we een Performance Road geometrie kunnen ontwikkelen die de perfecte combinatie biedt tussen messcherpe stuureigenschappen en efficiënte krachtoverbrenging.

Hoewel een stijf frame hierbij enorm helpt, is het ook belangrijk om op de juiste plekken enige flexibiliteit in het frame te verwerken. Daarom hebben we een zadelpen ontworpen die in de bovenste 120mm enigszins meegeeft. Bovendien hebben we de staande achterbrug verlaagd en de vorm van de zadelbuis aangepast. De nieuwe Tarmac biedt ruimte aan 30mm brede banden, wat zich vertaalt in 28mm Turbo Cotton banden op een Roval CLX 50 velg. Hierdoor kun je met lagere bandenspanning rijden, wat de rolweerstand, de grip en het comfort ten goede komt. Deze verbeteringen houden het pure race-karakter van de Tarmac vanzelfsprekend intact, maar bieden wel enige verlichting bij slechte wegen. Je zult ons tijdens je volgende lange rit dankbaar zijn.

Allemaal mooi meegenomen, maar we weten dat aerodynamica de belangrijkste component is in het sneller maken van een fiets. Onze profrenners van Bora-Hansgrohe en Team Quick Step Floors zijn nu bovendien enorm veeleisend op het gebied van aerodynamica. Daarom stelden we ons als doel om op zoek te gaan naar ‘gratis‘ aerodynamische winst: Het lage gewicht en de uitgebalanceerde rijeigenschappen moesten absoluut intact blijven. Gedurende een ontwerpproces van zes maanden ontdekten we een aantal punten waar we deze ‘gratis‘ winst konden behalen: een nieuwe vorm van de voorvork, verlaagde staande achterbrug met aerodynamische buizen en een d-vormige zadelpen en zadelbuis. Het resultaat? Een fiets over 40 kilometer circa 45 seconden sneller is dan andere lichtgewicht fietsen in dezelfde categorie.