3 op voorraad

S-Works CruX Frameset

  • Ons S-Works FACT 11r carbon frame is voorzien van racewaardige cross geometrie, steekassen, 142mm inbouwbreedte en maakt gebruik van onze meest hoogwaardige carbon productiemethoden.
  • De S-Works FACT carbon voorvork, voorzien van een steekas en interne kabelvoering, biedt messcherp stuurgedrag, ongeacht het terrein.
  • De legendarische CeramicSpeed lagers in het bottom bracket van de S-Works CruX zorgen ervoor dat er geen kostbare watts verloren gaan.

 2.899,00

Artikelnummer: 71419-0149 Categorieën: , Tags: ,

Het S-Works CruX frameset is een waar crosswapen. Met een FACT 11r carbon frame, flat disc rembevestigingen en S-Works FACT carbon zadelpen, kun je ‘m opbouwen precies zoals jij wilt.

Net als bij onze Tarmac hebben we op het frame onze Rider First Engineered™ technologie toegepast. Door gebruik te maken van maatspecifieke buizen en carbon layups, stelt deze technologie ons in staat om elke framemaat dezelfde rijkarakteristieken mee te geven die wij voor ogen hebben. Bovendien hebben we hierdoor het frame een stuk lichter weten te maken, een maat 56 cm Crux frame weegt nu slechts 900 gram – meer dan 400 gram lichter dan het vorige frameset. Een licht en stijf frame moet ook comfortabel zijn. Daarom combineert de nieuwe CruX stijfheid met net dat beetje comfort op de juiste plaatsen. Zo hebben we bijvoorbeeld de zadelpenklem twee centimeter lager geplaatst, waardoor de zadelpen net wat meer kan meegeven bij grote impacts.

Cyclocross-wedstrijden worden vaak gewonnen in de bochten. Daarom hebben we onze CruX een cross-specifieke geometrie meegegeven. Het lage bottom bracket en de scherpe voorzijde zorgen voor extra stabiliteit én wendbaarheid. De bovenbuis is aan de onderzijde afgevlakt, zodat de fiets makkelijk op de schouder is te dragen.

Om modder zo efficiënt mogelijk af te voeren, biedt het frame bij 33mm banden aan alle kanten acht millimeter extra ruimte. Bovendien beschikken geselecteerde S-Works modellen over een speciale hydrofobe coating, waardoor modder minder makkelijk aan het frame blijft plakken. Een lichte fiets is te gek, maar als er 5 kilo modder aan je frame kleeft, heb je er weinig aan.