1 op voorraad (kan nabesteld worden)

S-Works Venge Frameset (MODELJAAR 2020)

Niet tevreden met een tweede plaats.  “Aero is everything” een filosofie die belangrijk is geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe Venge. Met acht seconden snelheidswinst ten opzichte van de ViAS, is het niet alleen de meest aerodynamische fiets, maar bovendien ook nog  460 gram lichter.

 4.099,00

Artikelnummer: 77820-0100 Categorieën: , Tags: ,

De ontwikkeling van het  nieuwe S-Works Venge frameset begon met een nieuwe technologie, de “FreeFoil Shape Library”. Een optimalisatie-algoritme om nieuwe aerodynamische vormen te maken met verschillende gewichten, oppervlaktegebieden en structurele doelen. Met deze database aan vormen, welke allemaal verschillende eigenschappen hebben en door deze op verschillende manieren combineren is er uiteindelijk de snelste set ontstaan.

Vergeleken met de Venge ViAS, snelste aerodynamische racefiets tot op heden is de nieuwe Venge acht seconden sneller over 40 km. Niet alleen in de windtunnel maar ook onder alle verschillende windomstandigheden, is de nieuwe Venge sneller. Om eerlijk te vergelijken werden alle testfietsen met dezelfde maat en met dezelfde afmontage genomen. Roval CLX 64-wielen, Turbo Cotton 26 mm-banden, Shimano’s nieuwste Di2-groepset, twee waterflessen, een S-Works Power-zadel en hun respectieve speciale cockpits.

De nieuwe Venge is niet alleen aerodynamischer dan ooit, zijn er nog andere factoren die de snelheid beïnvloeden. Een perfecte combinatie van gewicht en aerodynamica speelt een cruciale rol in de algehele prestaties van een fiets. Een fiets puur gericht op aerodynamica, rijdt geweldig op vlak parcours. Maar zal tijdens beklimmingen en tijdens snelle acceleraties minder goed presteren. Een heel lichte fiets, zal op alle parcoursen behalve op de steilste hellingen tekortschieten. Daarom is de Venge niet alleen meer aerodynamischer dan de ViAS gemaakt, maar ook 460 gram lichter. Zo is er 240 gram in het frame bespaard, 25 gram in de vork, 107 gram in de cockpit. Verder 25 gram in de zadelpen en nog eens 63 gram aan kleine onderdelen. Zo is de Venge op alle  parcoursen de snelste optie.

Via de “Rider-First Engineered™” aanpak en de ervaringen met de ontwikkeling van de nieuwe Tarmac zijn geïmplementeerd. Dit resulteerde in een Venge die niet alleen lichter is, maar ook een hogere stijfheids-tot-gewichtverhouding heeft. Bovendien een die 40% meer comfort levert dan de ViAS – ongeacht de framemaat. Ondanks dat niet alle aanpassingen van buiten af waarneembaar zijn, is het maken van een proefrit voldoende om erachter te komen de de nieuwe Venge de snelste is.

Verder kent de Venge een aantal opwindende nieuwe functies. Zo is er een  nieuwe cockpit, ontwikkeld in samenwerking met World Tour-teams. De Venge heeft een stuurpen die stijver is dan welke andere stuurpen dan ook. Het nieuwe Aerofly stuur is sneller, lichter, stijver dan ooit en het getextureerd patroon op de bovenzijde zorgt voor extra grip en controle. Er is  voldoende ruimte voor banden van 32mm breedte.  Ten slotte hebben we de Shimano A-Junction in de zadelpen verwerkt, waardoor het opladen van de accu of het afstellen van de versnellingen gemakkelijker is dan ooit.

  • Het Rider-First Engineered™, FACT 11r frame zorgt er niet alleen voor dat de Venge een aerodynamische racefiets is, maar een ook lichtgewicht en op de juiste plaatsen extreem stijf is. Gebaseerd op talloze testuren in de Win Tunnel, CFD, 3D-geprinte prototypes en feedback van de prof-renners. Tel alles bij elkaar op, en je hebt de snelste racefiets van heden.
  • Ontworpen in de Win Tunnel, de vork is voorzien van een hoogwaardige S-Works FACT 11r carbon constructie die je helpt om door de lucht te snijden.
  • Met legendarische CeramicSpeed trapas-lagers die er voor zorgen dat er geen kostbare watts verloren gaan.

Meer info over dit super mooie frameset S Works Venge Frameset
Bekijk ook deze S-Works Venge