1 op voorraad (kan nabesteld worden)

S-Works Roubaix – SRAM Red ETAP AXS (MODELJAAR 2020)

De S-Works Roubaix SRAM Red-eTAP-AXS is aerodynamische en licht in gewicht voldoet aan het Rider-First Engineering™ concept. Voorzien van een Future Shock 2.0 voorvering die vloeiender en sneller is met meer controle via een knop op het balhoofd. Verder is er een Pavé zadelpen gemonteerd en is er tot 33 mm brede banden mogelijk.

 11.199,00

Artikelnummer: 94420-0200 Categorieën: , Tags: ,

De zes overwinningen in Parijs-Roubaix hebben bij S-Works de slogan ‘Smoother is Faster’ versterkt. Bij de geheel vernieuwde Roubaix zijn radicale vernieuwingen doorgevoerd. Zo is er de recent vernieuwde Future Shock 2.0 voorvering ingebouwd en is er de Pavé zadelpen gemonteerd. Op het gebeid van de aerodynamica zijn er ook belangrijke stappen gemaakt waardoor de fiets de Tarmac benaderd. Verder is het gewicht van het frame sterk gereduceerd naar ca. 900 gram (maat 56). Door te voldoen aan het Rider-First Engineered™ is men erin geslaagd om  alle modellen dezelfde rijeigenschappen te geven ongeacht de framemaat. Hierdoor is de S-Works Roubaix SRAM Red-eTAP-AXS comfortabeler en sneller.

Deze S-Works biedt een hoge mate van prijs-kwaliteit door de montage van de SRAM Red eTAP AXS 12-speed groepset. Verder zijn er Roval CLX 32 carbon wielen gemonteerd samen met een geheel nieuwe S-Works Pavé zadelpen met S-Works power zadel en 28 mm Turbo Cotton banden.

De S-Works Roubaix SRAM Red-eTAP-AXS heeft het nieuwe frame is een perfecte combinatie van aerodynamica en een licht gewicht frame en voldoet aan het Rider-First Engineering™ concept.  Is net zo aerodynamisch als de Tarmac SL6. Maar er is ook flink gewerkt aan het verminderen van het gewicht. Om goed en comfortabel door de Hel van het Noorden te kunnen rijden is er de mogelijk om tot 33 mm banden te monteren.

Er is een nieuwe zadelpen ontwikkeld, de S-Works Pavé.  Die geen extra gewicht toevoegt. Het heeft hetzelfde D-vormige profiel net als dat van de Tarmac maar heeft een extra flexibel part in het bovenste gedeelte.

Om aan de eisen van de profrenners voor op het rijden over de kasseien van Roubaix te voldoen is er een voorvering gemonteerd, de Future Shock 2.0. Deze reageert vloeiender en sneller en geeft meer controle via een knop op het balhoofd. Hiermee regelt men de compressie van volledig open naar stijf, terwijl een hydraulisch gedempte binnenwerk de rebound controleert. Door deze Future Shock zal vermoeidheid minder snel intreden en de snelheid verhogen, ongeacht het terrein. De Smooth Boot, topcap en Future Stem verbeteren ook de esthetiek, zodat je een strakke overgang ziet van de balhoofdbuis naar de stuurpen.

Meer informatie over deze Specialized S-Works Roubaix SRAM Red eTAP AXS
Bekijk ook onze Specialized S-Works Roubaix Shimano Dura Ace Di2