1 op voorraad (kan nabesteld worden)

PRINCE velgrem frame – (MODELJAAR 2021)

De geweldige rijervaringen opgedaan met de DOGMA F12 zijn overgebracht naar de nieuwe PRINCE.
Het resultaat is een fiets met technische eigenschappen en prestatienormen die veel beter zijn dan veel high-end racefietsen die nu op de markt verkrijgbaar zijn. Dit is de reden dat de PRINCE een echt alternatief is voor de DOGMA F12. Zo erft de PRINCE het kabel-integratiesysteem, genaamd TiCR, van de DOGMA F12 wat een aanzienlijk aerodynamisch voordeel geeft.

 2.590,00

Artikelnummer: PRINCE-2021 Categorieën: , Tags: ,

PRINCE Frame
De geweldige rijervaringen opgedaan met de DOGMA F12 zijn overgebracht naar de nieuwe PRINCE.
Het resultaat is een fiets met technische eigenschappen en prestatienormen die veel beter zijn dan veel high-end racefietsen die nu op de markt verkrijgbaar zijn. Dit is de reden dat de PRINCE een echt alternatief is voor de DOGMA F12. Zo erft de PRINCE het kabel-integratiesysteem, genaamd TiCR, van de DOGMA F12 wat een aanzienlijk aerodynamisch voordeel geeft.

UITVOERINGEN
De PRINCE is verkrijgbaar in zowel een schijfrem als in een velgrem uitvoering.
Bij de schijfremuitvoering is de geometrie van de voorvork en de linker achterzijde geoptimaliseerd om de asymmetrische  belastingen van het remsysteem op te vangen.
De velgremuitvoering is uitgevoerd met het zogenaamde direct-mount remsysteem voor een groter remvermogen en een directer ingrijpen van de remmen.
Voor de geïntegreerde kabelgeleiding is in samenwerking met het onderdelenmerk MOST een nieuwe serie TiCR-ready sturen en stuurpennen ontworpen.
Het ontwerp van het frame is ook verbeterd, zo zijn de gaten voor de kabelgeleiding volledig weggewerkt. Waardoor de aerodynamica en stijfheid van het frame zijn toenemen.

VORK
De nieuwe Prince-vork heeft ook belangrijke aanpassingen ondergaan zoals de integratie met het frame net als  dat bij de DOGMA F12 is gedaan. Dit geeft een verbeterde aerodynamica en zijn en vleugels rond de wielbevestiging om de luchtweerstand te verminderen.

FRAME
Een andere belangrijke verbetering is uitgevoerd aan de onderbuis, die volledig is afgeleid van Dogma F12.
Het inzetten van een concave buisvorm en de nieuwe vorm van de trapas zijn doorgevoerd voor het opheffen van het aerodynamische nadeel van twee bidonhouders.
Geheel conform de Pinarello filosofie, is de onderbuis iets naar rechts geplaatst om daarmee het asymmetrische effect van het frame te vergroten.
Ook de liggende achtervork is belangrijk gewijzigd speciaal om het reactievermogen van het frame te vergroten. Dit is vooral merkbaar als men staande op de trappers fietst.