Specialized – Diverge E5 EVO

Dit ding genaamd ‘gravelen’ is nog steeds in ontwikkeling en wordt nog steeds gedefinieerd. Wat is de volgende stap? Stap op de nieuwe Diverge Expert EVO en vertel het ons. Hij is ontworpen om agressief gereden te worden, om de grenzen te verleggen van wat we voor mogelijk hielden op een gravel bike. Met platte sturen en een geometrie die nog progressiever is dan die van de nieuwe Diverge met racesteur kun je je beter vasthouden aan je flanel.

 3.700,00

Artikelnummer: N/B Categorieën: , , Tags: , ,

We hebben het bereik aanzienlijk vergroot, de balhoofdbuis losser gemaakt en de trapas verlaagd, zodat je ‘in’ de fiets zit voor een super geplant gevoel. Van het sturen van technische singletracks tot scheurende, vloeiende afdalingen op de vuurweg, als je op zoek bent naar een partner om je gravelrijden naar een hoger niveau te tillen, niets is sneller, leuker of rumoeriger dan de Diverge EVO.

Met een Premium E5 aluminium frame en onze nieuwste Future Shock 2.0 met een verstelbare hydraulische demper met een veerweg van 20 mm, is de Diverge Expert E5 uniek gekwalificeerd om agressieve trails met hoge snelheid aan te pakken. De constructie van de fiets is geïnspireerd op MTB, met SRAM GX Eagle 1×12 schakeling en extra remkracht dankzij SRAM Level TLM-remmen. Een TranzX dropper zadelpen is standaard, evenals onze nieuwste grindband ontworpen voor ongelooflijke tractie, de nieuwe Rhombus Pro 42 mm, op DT Swiss G540 lichtmetalen velgen.

  • Ons Premium E5 Aluminium frame biedt een stijf, licht en duurzaam platform. Wanneer gekoppeld aan onze FACT-vork van volledig carbon, wordt de Diverge EVO een lichte, levendige en veelzijdige fiets die klaar is om het meest technische grind en vuil zo agressief aan te pakken als je maar wilt.
  • Snelheid, controle en vertrouwen – Future Shock 1.5 is de ideale technologie voor de gravelrijder. Met 20 mm axiale compliantie is Future Shock 1.5 geleidelijk specifiek afgestemd op grindrijden. Dit houdt je zelfverzekerd en in controle, in staat om het vermogen laag te houden en van de remmen te blijven over ruwe onverharde wegen en in dik los grind, terwijl je handen, armen en nek fris blijven.
  • Met de Diverge EVO hebben we onze nieuwe progressieve grindgeometrie naar een nieuw niveau getild. We hebben het frame 30 mm verlengd over een dropbar Diverge (maat medium), de trapas verlaagd en de balhoofdbuis losser gemaakt.
  • Dit geeft de Diverge EVO meer vertrouwen op technisch terrein terwijl de cockpit comfortabel blijft met platte staven. Het zorgt ook voor een korte stuurpen om al die stabiliteit behendig en snel aan het stuur te laten voelen.
  • Niets ontgrendelt de mogelijkheden van een fiets zoals bandenspeling, dus we gaven de Diverge EVO maar liefst 47 mm bandenspeling met een 700c-wiel en 2,1 “met een 650b-wiel. Dankzij een liggende achtervork aan de aandrijfzijde die gebruik maakt van een machinaal bewerkte lichtmetalen balk achter de kettingringen, hebben we speling gecreëerd zonder gebruik te maken van een kwetsbaar ontwerp met een verlaagde liggende achtervork of een langere liggende achtervork.

 

Specificaties:

Frame
  • Specialized Diverge E5 Premium Aluminum, Future Shock suspension, 1x specific EVO geometry, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Fork
  • Future Shock 1.5 w/Smooth Boot, FACT carbon, 12×100 mm thru-axle, flat-mount
Handlebars
  • Specialized Alloy Minirise, 6.5mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
Stem
  • Future Stem, Comp
Tape
  • Specialized Trail Grips
SeatPost
  • TranzX Dropper, 27.2mm, 90mm travel
Front Brake
  • SRAM Level TLM, hydraulic disc, 160mm CenterLine rotor
Rear Brake
  • SRAM Level TLM, hydraulic disc, 160mm CenterLine rotor
Rear Derailleur
  • SRAM GX Eagle, 12-speed
Shift Levers
  • SRAM GX Eagle, 12-speed
Cassette
  • SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t
Crankset
  • SRAM Rival 1 Wide
Chainrings
  • 38T
Bottom Bracket
  • SRAM DUB BSA 68 Wide
Chain
  • SRAM GX Eagle, 12-speed
Front Wheel
  • DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Rear Wheel
  • DT Swiss G540 rim, 24mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples
Front Tire
  • Rhombus Pro, 2Bliss Ready, 700x42mm
Rear Tire
  • Rhombus Pro, 2Bliss Ready, 700x42mm
Saddle
  • Body Geometry Power Sport, steel rails
Inner Tubes
  • Standard 40mm PV 700×32-50
Seat Binder
  • Specialized Alloy, 30.8mm